Exchange med Sevilla!


Godmorgon bloggen!
Det var ett riktigt bra tag sedan jag skrev något här! som vanligt skyller jag på skolan, träning och jobbet.
Men nu efter att jag har varit i varma och härliga Spanien tycker jag att jag måste ju berätta om resan!
Det var alltså en utbytesresa och våra spanska utbytesstudenter har då varit i Sverige innan sommaren vilket jag faktiskt skrev om ;) Men nu har vi alltså åkt till Spanien i en vecka och det var helt UNDERBART! Det var verkligen den roligaste veckan i mitt liv (än så länge)!
Det var lite skumt i början med tanke på att maten var konstig och kulturen såg lite annorlunda ut men i stort sett var det inte så konstigt för mig eftersom det var en del som liknade Israel =)
Det konstigaste jag har fått äta är nog den där soppan med ägg, torkad skinka (skit hårda bitar!) och ris i. Som tur var fick jag bröd till det så jag åt mig mätt på brödet i stället.
Hela veckan var vi uppe från kl 7 till 01 eller 02 på natten och det var la någon dag då vi var uppe till 03! Men ni kan förstå hur jobbigt det var att vakna så tidigt varje morgon när man knappt har fått sova och man bara äter konstig mat. Man hade verkligen knappt någon energi i kroppen! Hela dagarna gick vi huuuur länge som helst. Vi tittade på olika saker i städerna (Sevilla, Cordoba..) och det var soligt och skönt med men solen tröttade ut ännu mer. På kvällarna kom vi hem, åt lite och sedan ut och festa. Varenda kväll var det så! Vi gjorde lite olika saker t.ex. vi var på pubbar, olika parker, åt ute på olika ställen osv.. Men det var sÅÅÅ KUL!!

Här ser ni hur schemat på dagarna var upplagt!

Måndag 27 september

Skoldag. 8.30 vi hälsas välkomna och får information om skolan i biblioteket. Lättare frukost på skolan. Vi är med på lektioner och har också en egen lektion med Alain om Spanien.

18.00 Vi visas runt i Sevilla centrum (alla)

Tisdag 28 september

Heldag: Vi åker till staden Córdoba (alla). Avresa med buss från skolan kl 8.15. Vi är åter vid ca 20.00.

Onsdag 29 september

Förmiddag: Bara svenska elever åker till Sevilla centrum, 10.30 besök på katedralen.

Eftermiddag: fritt

18.30 Vi går på flamenco (alla).

Torsdag 30 oktober

Heldag: Utflykt till staden Cádiz (alla). Ta med badkläder! Avresa från skolan 08.15. Vi är åter ca kl 20.00

Fredag 1 oktober

08.15 samling på skolan. V ska till Sevilla centrum och till Parque María Luisa och Plaza de España. 12.00 besök på el Alcázar, slottet i Sevilla.

Eftermiddag: fritt

20.00 Knytkalas på skolan (alla).

Lördag 2 oktober - Familjedag

Söndag 3 oktober

Familjen skjutsar dig till flygplatsen och där ska du vara kl 05.00.

Och lite bilder från resan:

























På väg hem, trötta, halvtfulla, ledsna men skönt att komma hem =)



2010-10-20 @ 12:31:20 Permalink


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback