Own thoughts, lite av dem..

Tankar
Jag vet inte hur det ligger till just nu, jag vet inte vad jag vill ha. Jag hatar att det inte är som förr och att det finns nästan inget att göra åt. Jag tycker inte om att vara den som får påpeka och säga det som finns att uppmärksamma och inte heller behöva känna att det är bara min sida av berättelsen eftersom den andra sidan är helt död.
Det är tråkigt att det är tyst, det är tråkigt att det är ömt och tråkigt att det är fortfarande bara jag som har något att säga och påpeka.


Jag tänker inte skriva om mina "riktiga" tankar på bloggen och avslöja för mycket om mig själv men jag tycker det är skönt att kunna skriva i "gåtor" ;) Den som läser och förstår, bör veta vad jag prata om. Det är bra att inte säga för mycket och det är ändå skönt att få säga något, även om det är bara väldigt lite.

Jag tycker inte om personer som pratar om sig själv i bloggen som om deras tittare skulle "lösa" deras problem eller tankar. Jag tycker inte heller om att många som bloggar vill få sina tittare att läsa inläggen genom att förmedla "tyck synd om mig". Det jag skriver i min blogg har inget med det att göra och inte meningen heller att någon ska tycka synd om något alls eftersom det finns inget att tycka synd om!
Däremot tycker jag att bra bloggare kan få sina läsare att känna medkänsla, omtänksamhet, lidande (åt 'saker' och inte sig själva) och framför allt lycka åt texten bloggaren skriver i sina inlägg! Jag tycker det är därför kul att läsa vissa inlägg =)

Hur låter det här? helt rubbish? Inte meningen i så fall :)



2009-05-11 @ 22:33:56 Permalink


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback