Israel - Bra eller dåligt?

Israel bra eller dåligt?
Genom att söka på google efter Israel hittar du massa med tragiska och deprimerande bilder!
Varför ska det behöva vara så? Bland alla bilder hittade jag dessa.
Jag tycker de är sjukt tråkiga att se på! Med tråkiga menar jag ledsamma bilder.



De där bilderna är inget man träffar på medan man besöker Israel. Israel får ett ännu sämre rykte av dessa bilder och många av bilderna som finns på nätet är saker som sker i länderna runt om och inte bara just i Israel.
I alla mina 11½ år när jag bodde i Israel, bevittnade jag inget sådant och kände inte några oroligheter heller.
Inte ens nu när jag åker tillbaka när det har varit krig, har jag inte känns av något.
Förra året när jag åkte på vintern var det mycket oroligheter nere i landet, vid Gaza och pga det kunde jag inte åka och träffa mina vänner i kizbbutzen. De tyckte inte ens det var farligt då. Klart folk råkar illa ut ibland men det händer var som helst. Klart är Israel ett sådant land där det kan hända lite extra men det händer mera i Palestina och Gazaremsan.

Andra verkar ändå kunna ha kul!





Bilderna är tagna från Google och facebook. De två sista bilderna är jag med på.



2009-05-19 @ 12:39:01 Permalink


Kommentarer
Postat av: Rob

Hej, är du Israel? Eller heter det Israelier? :-P

2009-05-19 @ 19:25:57
URL: http://robsdiary.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback