Sommar!

Nu bara längtar man efter sommaren! Eller hur?! Sådan äcklig väder vill man inte ha så länge som det har varit.
Jag tänkte berätta lite om vad jag ska göra i sommar och vad det finns annars att göra om man är sugen på det ;)
Själv slutar jag skolan den 11e juni då någon dag därefter åker jag till Israel, till pappa :)
Jag är nog kvar där drygt en månad och när jag väl kommer hem ska jag jobba tills skolan börjar igen dvs den 19e agusti. Det låter som en bra plan! Men, innan jag ska åka dit hade jag planerat att hitta på något kul. Så som det ser ut just nu så bara kanske att jag åker till hultsfredfestivalen med några kompisar men det är inte bestämt än. Några kända band som kommer till hultan är bl.a.
     - The Killers
     - Lars Winnerbäck
     - Takida
     - Timbuktu
     - The Sounds
     - Madness        För att kolla andra band: Rockparty.
se

Ungefär en vecka senare är det en annan festival, Sonisphere vilket också är i Hultsfred. Dit kommer bl.a. dessa band:
     - Metallica (tycker om dem;)
     - Primal Scream

     - Lamb Of God
     - MAstodon
     - Meshuggah (Vilket på hebreiska betyder galen ;) men det är inget israeliskt band utan de kommer från Umeå)

Tycker man inte om att åka på festivaler eller om man är lite rädd att sova ute ;) kan det finnas andra saker man kan göra som är roliga:
     - Man kan alltid campa vid Halmstad till exempel, eller om man inte vill lämna tomten kan man lika bra sova på sin  
       egen tomt och mysa med godis och glass ;)
     - Man kan även stanna vid hemtrakten och bada med kompisar då det är fint väder.
     - Åka till havet med familjen.
     - Vågar man sova lite borta kan man även boka billig flyg med Ryan Air och flyga till massvis med fina länder.
     - Vill man åka på andra festivaler än dessa jag pratade om kan man gå in på denna länken och kika lite :)
       festivalinfo.
     - Käka pizza är också något man brukar göra mycket på sommaren och även massvis med glass :)

Nu längtar jag verkligen efter sommaren :D

  

2009-03-07 @ 21:34:21 Permalink


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback