090316

En vanlig måndag och som vanligt sitter jag i mitt rum och ska snart börja plugga. Jag skulle ha jobbat idag men ringde för att ställa in det pga mitt biologi prob som jag har på fredag. Idag fick jag reda på att till nästa måndag måste jag ha gjort färdigt 2 kemi rapporter, 3 uppgifter så kallade demonstrationer, då vi ska själva var för sig klura ut varför det händer som det händer när man utför olika handligar.
   1. En var att vi skulle klura ut varför urglaset blir svart när ljuslågan nuddar vid den och lite annat kring det
   2. Den andra var att läraren hällde något ämne, efter att hon hade varmt upp det, till en bägare som låg på overhead aparaten. Där kunde vi se hur det bildades kristaller i bägaren av ämnet. Det skulle vi förstå och försklara.
   3. Den tredje var att läraren blanade två färgämnen i en e-kolv där hon hade även hällt i bensin och vatten eller så var det olija något av det. Det kommer jag inte riktigt ihåg. Vi skulle på den uppgiften förklara varför det blev som det blev, att färgämnena hade lagt sig som de gjort. Och även lite annat kring det. 
Senare på dagen när vi hade matte så fick vi lite hemuppgifter i boken som är också tills på måndag men det var inte så mycket. En vanlig måndag men ändå lite jobbig dock.

Ska lägga upp bilder från "dagen outfit" men för att göra det måste jag göra ett nytt inlägg eftersom den tillhör då inte kategorin "allmänt".

Nu ska jag plugga lite biologi, kemi och samhällskunskap.
Ha en bra dag/kväll!
/D.
 

2009-03-16 @ 17:29:32 Permalink


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback