Framme i Israel

Framme i Israel
äntligen är jag framme i Israel och jag är trött. Hemma hos pappa var jag framme kl 4 imorse och jag vaknade vid halv tolv. Nu tänker jag då i "Israel-klockan". Här är klockan en timme före än i Sverige. Flyget gick bra men det tog väldigt långt tid! Det tog mig 15 timmar att komma till Israel. Först flög jag till Amsterdam vilket tog 2 timmar men sedan behövde jag vänta i 9 timmar innan nästa flyget gick. Sedan från Amsterdam till Tel-Aviv tog det 4 timmar till.
I Amsterdam gick tiden rätt snabbt eftersom jag hade något att göra. JAg läste nämligen i min bok, Breaking Dawn fast på svenska - Så länge vi båda andas.
Förutom det var flygplatsen så stor att jag kunde gå runt bara för att ha något att göra.
Först när jag kom dit så hamnade jag fel och fick panik men jag hade ändå 9 timmar på mig så det var lungt.

När jag såg affärerna så lugnade jag ner mig =)


Jag gick mot gaten som jag skulle till och jag hade lite problem med biljetten, grejen var att det var inte säkert att jag hade plats på flyget. Jag stod på waitlist:en bara för att flygföretaget hade sålt mer biljetter än vad de fanns plats på flyget. Som tur var så fixade det sig efter jag gick och pratade med dem för att de la mig först på väntelistan. Så efter jag hittade min plats kunde jag slappna av och ta det lungt.



Jag satt och läste en stund men efter några timmar kurrade min mage jättemycket. Jag hade inte ätit något redigt.
Så jag gick och letade efter resturanger... det där stället på andra bilden är en resturang ;) Eftersom allt i dessa resturanger kostade minst 130 kr så sket jag i det. Därför fick det bli....
 

Japp... donkan ;) Det smakade faktiskt mycket godare än i Sverige haha!


Sen gick jag runt lite innan jag fortsatte läsa.




2009-06-14 @ 13:01:29 Permalink


Kommentarer
Postat av: Hilda

He he godaste hamburgaren du har där :D<33

2009-06-14 @ 20:56:25
URL: http://wimsis.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback