Syrrans rum

Syrrans rum
Jag tänkte visa vad vi egentligen gjorde i min systers rum. Som jag sade så målade vi om lite och jag målade en stor och söt svamp på ena väggen =)
Tanken är att hennes rum ska likna affären, Fairy Shop som ni såg i bloggen för någon dag sedan. Nu har vi precis börjat, det ska ävan läggas lite fejklöv (kanske rättmycket), och lite annat sådant fint. Om ni rullar ner i bloggen så ser ni vad fin det affären såg ut!

Hennes rum såg ut såhär innan:


Och efter all målning....

Först målade vi ett laget i guld på den väggen som det fanns orange på och det syns även på bilden.
Sedan målade vi den vita väggen till vänster i svag, ljusgrön färg medan vi väntade på att den gula färgen skulle torka.



Sedan målade vi över den gula färgen i lite starkare grön.. men det kom lite på golvet så vi städade snabbt och syrran blev en aning smutsig...



När de målade den väggen, målade jag min stora svamp åt syrran.


De målade lite annat till rummet. Lite hallucinationssvampar i blått och de målade hyllan i rött och lila.
Det blev rätt fint men det kommer bli ännu finare nu när de ska köpa annat fint till rummet.
När jag åker dit under vintern igen kommer det säkert bli jättefint!
2009-07-09 @ 22:00:44 Permalink


Kommentarer
Postat av: lollo

cool svamp :D

vad fint ni målar :)

2009-07-10 @ 20:24:36
URL: http://blondinsalollo.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback