Tears In Heaven..

Verkligen en av de bästa låtarna jag har någonsin hört och då menar jag både texten och melodin. Texten är riktigt fin! Den låten passade riktigt fint på Davids begravning. Jag vet inte varför jag kom och tänkte på det nu men jag tänker på det nu varje gång jag hör låten. Det bästa är att jag fick höra honom själv spela den låten. Kul att andra har blivit inspererade av den sedan den hördes på hans begravning.. men det finns inget bättre än att höra honom själv spela den. Om jag kommer ihåg rätt så har jag hört den 1-2 gånger då han själv spelade på en av skolans gitarrer.
Det är fortfarande svårt att tänka att detta verkligen hände. Ser man någon av kompisarna så tänker man att han kommer där bak, efter dem. Man blir påmind varje gång då man ser hans mamma i skolan. Jag tycker verkligen så synd om hela familjen. Vad svårt det måste vara för henne att gå i skolans korridorer och veta att David kommer nu inte hälsa på henne på rasterna, prata vid ett bord med de andra kompisarna eller spela på gitarren.
Tiden läkar alla sår? Det gäller nog inte alla. Inte hans familj, vänner och släkt..

FÖR DIG <3


Would you know my name
If I saw you in heaven
Will it be the same
If I saw you in heaven
I must be strong, and carry on
Cause I know I don't belong
Here in heaven

Would you hold my hand
If I saw you in heaven
Would you help me stand
If I saw you in heaven
I'll find my way, through night and day
Cause I know I just can't stay
Here in heaven

Time can bring you down
Time can bend your knee
Time can break your heart
Have you begging please
Begging please

(instrumental)

Beyond the door
There's peace I'm sure.
And I know there'll be no more...
Tears in heaven

Would you know my name
If I saw you in heaven
Will it be the same
If I saw you in heaven
I must be strong, and carry on
Cause I know I don't belong
Here in heaven

Cause I know I don't belong
Here in heaven



R.I.P.
2009-04-01 @ 19:09:32 Permalink


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback