OPS (i did it again)

Nu har Tessan varit här med hennes mamma och hälsat på oss.
Vi fick till och med en jätte fin blomma vilket mamma tyckte mycket om. Nu är klockan redan tio över nio och jag kom på att jag har en rapport att rätta innan den ska vara inne imorgon. Den gjorde jag för några månader sedan och fick nu en chans att rätta något jag visste jag hade missat. Jag hade hela lovet på mig att rätta den och jag kom på det bara nu!!! Den innehåller 13 sidor men jag orkar inte läsa igenom allt och ändra utan nu ska jag ta bara det jag är säker på att jag behöver ändra. Läraren krävde att få våra rapporter i fredags, dagen innan lovet men jag fick även lovet på mig eftersom jag behövde rätta en del.
Ibland har jag svårt just med språket. Som ni vet så har jag bott här i snart 6 år och ibland förekommer det att man har lite fel på språket och särskilt om det är ett stort arbete. Därför var hon snäll och gav mig lite tid att rätta den rapporten. Den gjorde vi (hela klassen) för knappt ett halvår sedan, kanske inte riktigt så länge sedan men ändå tillräckligt länge sedan så att man borde kolla igenom den en gång innan man lämnar in den igen.

Så nu ska jag plugga innan jag ska gå och lägga mig! och jag som så gärna hade velat att läsa i min New Moon bok fast på svenska då. Eller kanske i min engelska bok som ska vara utläst på torsdag och jag har mer än 120 sidor kvar och bara 2 dagar på mig att läsa ut den -.-


GODNATT PÅ ER!


2009-04-13 @ 21:15:29 Permalink


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback