Lite om mitt liv!

Lite om mitt liv!
Som en liten flicka uppväxte jag i en kibbutz, Nir-Itzhak, vilket är ett mycket litet samhälle - lite som en by. Jag bodde i Israel, inte så långt ifrån Gaza rämsan vilket var väldigt läskigt ibland. Redan vid 3 års åldern skillde sig mina föräldrar då jag bodde med mamma under veckan och med pappa varannan helg.
Jag har 3 syskon. Två kvar i israel, Or och Maayan och en hemma med mig här i Sverige, Jonathan.
I Israel börjar man skolan ett år tidigare, därför började jag skolan när jag var 6 år.
Innan jag skulle börja 6an flyttade vi till Sverige eftersom mammas man är svensk. När vi kom hit fick jag gå om 5an eller egentligen fick jag välja att fortsätta som vanligt och gå i 6an eller gå om 5an för att vara med de som är i min ålder.
Jag valde att gå om för att även kunna lära mig språket utan att missa ny material.
Enda sen jag var liten har jag tyckt om att måla och även om att rita kläder dvs designa dem men inget av detta vill jag syssla med när jag går ut gymnasiet utan jag vill arbeta inom vården. Jag valde då det naturvetenskapliga programmet för att kunna bli läkare.

I övrigt tycker jag om att bo i Sverige, det är mycket annorlunda än i Israel men jag tyckte även om att bo där. Nu åker jag två gånger om året dit, en gång på vintern (två veckor) och en gång på sommaren (fyra-fem veckor), då jag shoppar som mest :)
Det mesta är billigt i Israel, varorna kommer oftast från länder som Thailand och därför ligger på ungefär samma summa som där. Och det är nästan självklart att det mesta tilverks i China så det förklarar också priset ;)

Saker som folk inte vet om mig är kanske att jag samlar på massa saker men at the moment är det mest frimärke och servetter. Jag tillverkar även smycken och målar tavlor som jag sedan hänger på mitt rum/i huset eller ger bort dem.
Annars skriver jag även dagbok sedan jag var 7-8 år som inte blir så mycket av just nu eftersom jag inte hinner eller inte orkar. Jag älskar att shoppa och har massor med skor, kläder, smycken, väskor och bälten. Jag har ett litet rum precis intill mitt rum där jag har allt detta och även hänger upp alla mina smycken på väggen vilket är rätt mysigt.

Om ca 3 veckor ska vi flytta några gator bort och då kommer vi bo i ett 2 våningshus och mitt rum kommer vara på övervåningen men jag kommer inte ha en stor garderob så nu har jag börjat slänga ut kläder.
Lite senare kommer jag flytta in i det stora rummet då päronen flyttar till nedre våningen när vi har fått ordning på huset. då kommer jag ha en stor garderob :)

Det var lite kort om mitt liv,
Miss D


2009-03-04 @ 22:06:26 Permalink


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback