090305

090305, min dag och lite annat
Nu sitter jag här framför datorn med en massa läxor i en hög som väntar på mig men det är så svårt att börja. Jag kommer oftast hem runt 15.30 - 15.50 och sedan gör jag mat. Det tar alltid en stund innan maten är färdig och ännu längre tid innan jag har ätit upp och vilat lite innan jag går in på mitt rum och börjar plugga.
Men just att behöva göra samma sak om och om igen nästan varje dag är inte så kul. Det är kul att gå NV och läsa de kurserna vi läser, för det tycker jag är intressant men att ha så mycket stress på sig när man har annat vid sidan om är lite jobbigt. Som tur är ringer jobbet mig för att fråga om jag kan jobba och när jag behöver plugga säger jag bara nej men det är inte så ofta det händer. Tycker om att jobba med, sen så är det alltid kul med lite egna pengar.
Jag har kommit på att det är dyrt att vara tonåring som tjej! Särskilt om man bryr sig om saker som kretsar en.
Kläder och skor vill man köpa ofta för det är snyggt och för att det är kul med nya saker, speciellt om man hänger med i modet.
Eftersom man bor inte direkt i stan så kostar det med att åka in plus att man vill även spara lite vid sidan om till viktigare saker. Men man försöker alltid hitta fina saker till bra priser ;)

Här är några saker jag ska köpa när det väl kommer rätt storlek:

Hollywood Hills Dress - 229 :-
som finns just nu endast i storlek 40.

Blue Famous Skirt - 299 :-
som finns i storlek 36/38 som minst men behöver 34/36.



Och..
även en Heidi T-Shirt - 179 :- men är slut i lagret atm, då får man vänta ;)


Till allt detta behöver man även ett par skor men dessa finns inte i närheten av där jag bor. De går att köpa endast i affären med vilket är lite skumt tycker jag. När de ändå finns med på hemsidan. Men jag funderar mellan dessa och ett par andra:

Bianco.com och...                                                 Stevemadden.com



Det var lite fina tips och ideér från mig. Nu ska jag börja plugga lite


2009-03-05 @ 18:08:26 Permalink


Kommentarer
Postat av: Erna

Jag har bägge skorna. Dom är så sjukt snygga! =)

2009-06-08 @ 21:31:21
URL: http://misssperfect.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback