Män med yngre fru lever längre?!

Män med yngre fru lever längre?!
Medan jag höll på med mitt biologiarbete hittade jag denna artikel och jag kunde inte låta bli att skratta!
aftonbladet står det nämligen:

LONDON. Man, gift dig med en ung fru så lever du längre. Den slutsatsen har tyska forskare dragit efter att ha studerat befolkningsstatistik i Tyskland. De kom fram till att den man som har en fru som är sju till nio år yngre minskar risken att dö i förtid med elva procent. Och är frun mellan 15 och 17 år yngre minskar risken med hela 20 procent.

Forskarna tillägger dock att resultaten också kan betyda att de mest hälsosamma männen har lättare att attrahera en ung hustru.


Så det kanske stämmer att tyskforskning är lite dum? eller vad tycker ni ;)



2009-06-07 @ 15:48:35 Permalink


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback