Fredag igen

Äntligen fredag!
Veckan har gått jättesnabbt, eftersom man var ledig även på måndagen kändes denna vecka väldigt kort. Det är ju skönt.
Idag blir det att ta det lite lungt tror jag, det är brukar oftast vara något roligt man kan gå på, på kvällen men jag känner inte riktigt för det ikävll. Istället ska jag stanna hemma, duscha, städa mitt rum, kolla på film eller två och läsa i min bok.
Har dock lite läxor med men dem behöver jag inte göra riktigt än tycker jag ;)
Idag i klassen då vi hade biologi A, sa min lärare till hela klassen "Då man gå NV och vill ha toppbetyg som MVG på alla ämnen, bör man plugga VARJE DAG och MINST 3 timmar."
Alla kollade på henne med stora ögon! "Menar du då att vi ska plugga 21 timmar i veckan och inte ha någon fritid? Hur ska det gå?"
"Ne, jag menar bara 5 dagar i veckan" sa hon och log lite smått och blir lite smått irriterad, "och då menar jag bara 15 timmar." fortsatt hon. "Ne, det kommer alltså inte gå annars, så det kan ni sluta med redan nu och göra det ordentligt!"
Vi bara kollade på henne helt chockade "jahopp" sades det och de flesta skrattade lite smått.

Oftast till prov pluggar jag då ordentligt så gått jag kan men under veckan..så många timmar då elr? och varje dag??
okej om man har läxor och inlämmningar, då klart man pluggar. Men bara så där? utan en anledning? jag kan tänka mig plugga en timma varje dag och kolla lite snabbt igenom saker man har haft under dagen men det är svårt att det ska bli mer än så om det ska bli VARJE DAG.

Ha det gott!



2009-04-17 @ 17:53:27 Permalink


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback